Všeobecné obchodné podmienky

1. VŠEOBECNÉ USTANOVENIA


 1.1. Tieto Všeobecné obchodné podmienky (ďalej len „VOP“) upravujú práva, povinnosti a obchodné vzťahy, ktoré vznikajú medzi obchodníkom a kupujúcim na základe objednávky zo strany kupujúceho. Kupujúci po vystavení objednávky potvrdí súhlas s týmito VOP.


 1.2. Za obchodníka sa v týchto VOP považuje spoločnosť : Andrea Kornošová - LICHTMAN, v zmysle kontaktných údajov (ďalej len „obchodník“).


 1.3. Kupujúci je právnická osoba, alebo fyzická osoba podnikateľ, ktorá pri uzatváraní a plnení zmluvy koná v rámci predmetu svojej obchodnej činnosti, podnikateľskej alebo obdobnej činnosti, zamestnania alebo povolania. Nejedná sa teda o spotrebiteľa fyzickú osobu občana, ktorý nakupuje tovar pre osobnú spotrebu, alebo potreby svojej domácnosti.


 2. OBJEDNÁVANIE TOVARU


2.1. Objednávka je jednostranný právny úkon kupujúceho, vykonaný voči obchodníkovi s cieľom získať na základe tejto objednávky tovar a zaplatiť kúpnu cenu v hotovosti, na dobierku, alebo v lehote splatnosti faktúry.

2.2. Predmetom objednávky môže byť:

a) Katalógový tovar (ďalej iba „tovar“) – sú výrobky, zaradené v sortimente obchodníka a zobrazené v elektronickom obchode ( www.papier-lichtman.sk ) s uvedením názvu, objednávacieho kódu, popisu, mernej jednotky, ceny, prípadne s uvedením ďalších upresňujúcich údajov a vyobrazenia výrobku, avšak v určitých prípadoch sa jedná len o ilustračný obrázok.

b) Nekatalógový tovar - je tovar ktorý sa nenachádza v bežnej ponuke a je zabezpečený pre kupujúceho na základe jeho písomnej, e-mailovej alebo osobnej špecifikácie a objednávky.


 2.3. Kupujúci môže vystaviť a zaslať objednávku tovaru poštou, e-mailom na peter.lichtman@naex.sk , telefonicky alebo vystavením objednávky v elektronickom obchode obchodníka www.papier-lichtman.sk.


 2.4. Pre vystavenie objednávky cez elektronický obchod obchodníka sa kupujúci musí najskôr zaregistrovať, pričom uvádza požadované údaje do registračného formulára.


 2.5. Po prijatí objednávky obchodník odošle e-mailom potvrdenie objednávky - spätnú väzbu, kde uvedie dodacie množstvo a cenu pre jednotlivé položky objednávky a cenu celkom. Objednávku je možné odvolať iba z dôvodu nedodržania podmienok uvedených v potvrdenej objednávke, alebo po vzájomnej dohode zmluvných strán.


 2.6. Objednávka na neobvyklé množstvo tovaru a objednávka na nekatalógový tovar musí byť vždy vystavená písomne, prípadne podložená kúpnou zmluvou, a je vždy považovaná za záväznú a neodvolateľnú objednávku. Obchodník môže požadovať zálohu vo výške 100% z predajnej ceny tovaru, ak sa nedohodnú inak.


 2.7. Obchodník si vyhradzuje právo odmietnuť objednávku kupujúceho v prípade, ak má kupujúci v čase vystavenia objednávky voči obchodníkovi nevyrovnané záväzky po dátume splatnosti.

 

 3. CENA A PLATOBNÉ PODMIENKY


 3.1. V elektronickom obchode uvádza obchodník základné ceny v EUR bez DPH a s DPH za prislúchajúcu mernú jednotku.


 3.2. V prípade prvej objednávky nového zákazníka, alebo v prípade ak kupujúci má v čase vystavenia objednávky voči obchodníkovi neuhradené záväzky po splatnosti, je obchodník oprávnený požadovať platbu vopred, a to buď formou zálohovej faktúry, platbou v hotovosti do registračnej pokladne obchodníka, alebo platbu dobierkou pri dodaní tovaru.


 3.3. Kupujúci je povinný vykonať úhradu faktúry najneskôr v deň splatnosti uvedený vo faktúre. K tomuto dňu musí byť fakturovaná suma vrátane DPH pripísaná na účet obchodníka, ktorý je uvedený vo faktúre. Základná splatnosť faktúr je 14 dní.


 3.4. V prípade omeškania úhrady faktúry zo strany kupujúceho vzniká obchodníkovi právo na zvýšenie ceny o penále z omeškania, pričom penále je stanovené vo výške 0,04 % z dlžnej čiastky za každý deň omeškania.


 4. DODACIE PODMIENKY


 Pri dodaní tovaru prepravnou spoločnosťou, zásielkovou službou k cene objednaného tovaru sa účtujú prepravné náklady.

Pri dodaní tovaru prepravnou spoločnosťou v minimálnej hodnote 10,- EUR bez DPH k cene objednaného tovaru sa účtujú prepravné náklady 4,00 EUR + 23% DPH, t. j. 4,92 EUR s DPH a dobierkový poplatok 1,- EUR + 23% DPH, t. j. 1,23 EUR s DPH, okrem kopírovacieho papiera. Pri objednávke nad 100,- EUR bez DPH prepravné náklady a dobierkový poplatok neúčtujeme, okrem kopírovacieho papiera. Cenu dopravy kopírovacieho papiera kalkulujeme a účtujeme individuálne.

Pri platbe prevodným príkazom bude zásielka odoslaná až po prijatí platby, okrem zmluvne dohodnutých partnerov.

Tovar označený ako DOPREDAJ, alebo AKCIA je v obmedzenom množstve. V prípade že už nie je k dispozícii požadované množstvo Vás budeme informovať.

Ostatné dodacie podmienky sú uvedené v záložke „Doručovanie tovaru“.


 5. ODSTÚPENIE OD ZMLUVY


 5.1. V prípade katalógového tovaru, má kupujúci právo odstúpiť od zmluvy bez udania dôvodu a vrátiť tovar do 30 dní odo dňa dodania tovaru a to iba za podmienok, že tovar je vrátený na náklady kupujúceho a je zjavne nepoužitý a nepoškodený, v neporušenom originálnom obale. Cena tovaru bude kupujúcemu vrátená v plnej výške vrátane ceny za dopravu, ktorá bola účtovaná pri dodaní kupujúcemu.


 5.2. Právo odstúpiť od zmluvy kupujúci nemá, ak bol dodaný tovar upravený podľa priania kupujúceho, alebo sa jedná o nekatalógový tovar, alebo sa jedná o neobvyklé množstvo katalógového tovaru.


 5.3. Obchodník si vyhradzuje právo odstúpiť od zmluvy, ak kupujúci neuhradí svoje záväzky za dodaný tovar ani v lehote 30 dní po dátume splatnosti. Po písomnom doručení (e-mailom, poštou) odstúpenia od zmluvy, je kupujúci povinný obchodníkovi bezodkladne vrátiť tento neuhradený tovar v pôvodnom stave a množstve. V opačnom prípade má obchodník právo využiť všetky dostupné zákonné prostriedky pre vymoženie dlžnej sumy.

7. REKLAMÁCIE


 7.1. Na dodávaný tovar je kupujúcemu poskytnutá záručná lehota stanovená zákonom.


 7.2. Reklamácie môže kupujúci uplatniť písomne na adresu sídla obchodníka nasledovne:


 • V lehote 24 hodín od prevzatia tovaru môže uplatniť reklamáciu na druh, množstvo alebo na zjavné vady.


 Ostatné podmienky sú uvedené v záložke „Záručné podmienky“.


 8. ZÁVEREČNÉ USTANOVENIA


 8.1. Všetky vzťahy medzi obchodníkom a kupujúcim, ktoré nie sú upravené týmito VOP alebo vzájomnou zmluvou, sa riadia príslušnými ustanoveniami Obchodného zákonníka prípadne príslušnými ustanoveniami Občianskeho zákonníka podľa právnych predpisov Slovenskej republiky.


 8.2. Tieto VOP sú platné od 01.01.2025 a sú záväzné pre obchodníka a kupujúceho, pokiaľ v individuálnej zmluve medzi obchodníkom a kupujúcim nie je uvedené inak.

Reklamačné podmienky

(1) Reklamačný poriadok sa vzťahuje na tovar zakúpený kupujúcim od predávajúceho vo forme elektronického obchodu na internetovej stránke elektronického obchodu predávajúceho.

(2) Na uplatňovanie práv zo zodpovednosti za chyby predanej veci sa vzťahuje postup podľa § 612 až 627 OZ a príslušné ustanovenia zákona o ochrane spotrebiteľa.  Kupujúci odoslaním objednávky predávajúcemu potvrdzuje, že bol riadne informovaný o podmienkach a spôsobe reklamácie tovaru vrátane údajov o tom, kde možno reklamáciu uplatniť, a o vykonávaní záručných opráv v súlade s ust. § 18 ods. 1 zákona o ochrane spotrebiteľa.

(3) Záručná doba na všetok tovar je 24 mesiacov pre fyzické osoby, pokiaľ pri konkrétnom výrobku nie je uvedené inak a začína plynúť dňom prevzatia tovaru kupujúcim. Záručná doba pre právnické osoby je 12 mesiacov ak to zákon neupravuje inak.

(4) Pri uplatňovaní reklamácie je kupujúci povinný predložiť predávajúcemu originál daňového dokladu a originál záručného listu, pričom predávajúci nie je povinný prebrať reklamovaný tovar, ak je znečistený alebo ak vykazuje znaky používania iným ako obvyklým spôsobom. Reklamáciu je kupujúci oprávnený uplatniť u predávajúceho osobne, telefonicky s následným písomným prejavom vo forme emailu na peter.lichtman.st@papier-lichtman.sk. Reklamovaný tovar je potrebné doručiť na adresu sídla spoločnosti (tovar nezasielať na Poštu musi byť zaslaný priamo na adresu). Tovar zaslaný na dobierku nepreberáme. Zásielku s tovarom odporúčame poistiť.

(5) Predávajúci nezodpovedá za chyby výrobku spôsobené najmä:

• mechanickým poškodením,
• neodvratnou udalosťou – živelnou pohromou,
• nesprávnym zaobchádzaním zo strany kupujúceho – v rozpore s návodom na používanie a s obvyklým spôsobom užívania tovaru,
• v osobitných prípadoch ak to vyplýva z povahy veci aj zásahom nepovolanej osoby, vrátane používateľa, prípadne iným neodborným zásahom.

(6) Predávajúci rozhodne o reklamácii ihneď, v zložitých prípadoch do 3 pracovných dní. V odôvodnených prípadoch, najmä ak sa vyžaduje zložité technické zhodnotenie stavu výrobku, najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Po uplynutí tejto lehoty má kupujúci právo od zmluvy odstúpiť alebo má právo na výmenu výrobku za nový výrobok. 

(7) O výsledku reklamácie bude kupujúci informovaný bezprostredne po ukončení reklamačného konania telefonicky, resp. e-mailom a zároveň mu bude doručený spolu s tovarom alebo prostredníctvom e-mailu reklamačný protokol.

 

(8)  Reklamačné konanie tovaru, ktorý sa dá objektívne doručiť predávajúcemu začína dňom, kedy sú splnené všetky nasledujúce podmienky:

  1. doručenie vyplneného formulára na uplatnenie reklamácie od kupujúceho predávajúcemu,
  2. doručenie reklamovaného tovaru od kupujúceho predávajúcemu,
  3. doručenie prístupových kódov, hesiel a pod. k tovaru od kupujúceho predávajúcemu.

Ochrana osobných údajov

Ochrana osobných údajov fyzická osoba podnikateľ Andrea Kornošová - LICHTMAN

pre veľkoobchod s papierom a kancelárskymi potrebami

 

Informácie podľa § 19 až § 28 zák. č. 18/2018 Z. z. o ochrane osobných údajov

v znení neskorších právnych predpisov

 

 

 

1. Andrea Kornošová – LICHTMAN,Topoľová 932/26, 900 43 Hamuliakovo, IČO: 46476580, IČ DPH: SK 1026497857, ako predávajúci a zároveň prevádzkovateľ internetového obchodu na stránke www.papier-lichtman.sk  a prevádzkovateľ pri spracovávaní osobných údajov kupujúcich vyhlasuje, že všetky osobné údaje kupujúceho sú považované za prísne dôverné a zaobchádza sa s nimi vždy v súlade so zákonom č. 18/2018 Z. z. o ochrane osobných údajov, v znení neskorších predpisov (ďalej ako „zák. č. 18/2018 Z. z.“).

 

2. V zmysle § 34 zák. 18/2018 Z. z. prevádzkovateľ nepoveril žiadneho sprostredkovateľa na spracúvanie osobných údajov v mene prevádzkovateľa, ktoré prevádzkovateľ získal od dotknutých osôb. Rovnako prevádzkovateľ nemá ustanovenú zodpovednú osobu v zmysle § 44 a násl. zák. 18/2018 Z. z.

 

3. Predávajúci získava a spracúva osobné údaje od kupujúceho v rozsahu potrebnom na splnenie povinností vyplývajúcich z kúpnej zmluvy uzatvorenej medzi predávajúcim a kupujúcim, predmetom ktorej je dodanie objednaného tovaru za dohodnutú kúpnu cenu v súlade s § 13 ods. 1 písm. b) zák. č. 18/2018 Z. z. Dodáva sa, že existencia právneho základu pre spracúvanie osobných údajov dotknutých osôb podľa tohto bodu nevyžaduje osobitný výslovný súhlas dotknutej osoby.

 

4. Kupujúci berie na vedomie, že jeho osobné údaje budú sprístupnené príjemcovi (napr. prepravcovi) za účelom splnenia povinností predávajúceho vyplývajúcich z kúpnej zmluvy (riadne a včasné dodanie tovaru). V súlade s uvedeným sprístupňuje predávajúci osobné údaje o kupujúcich v rozsahu meno a priezvisko (obchodné meno), adresa pre doručovanie, telefónne číslo a celkovú cenu objednávky príslušnému príjemcovi týchto osobných údajov, ktorá zabezpečuje doručenie objednávky kupujúcemu.

 

5. Kupujúci vystavením objednávky poskytuje svoje osobné údaje uvedené v objednávke predávajúcemu dobrovoľne na účely uzavretia kúpnej zmluvy a jej plnenia. Ak dotknutá osoba neposkytne predávajúcemu, resp. prevádzkovateľovi požadované osobné údaje, dôsledkom neposkytnutia takých osobných údajov je neuzatvorenia zmluvy medzi dotknutou osobou (kupujúcim) a prevádzkovateľom (predávajúcim).

 

6. Predávajúci je oprávnený spracúvať osobné údaje kupujúceho po celú dobu existencie zmluvného vzťahu s predávajúcim, prípadne do doby písomného odvolania jeho výslovného súhlasu so spracúvaním jej osobných údajov na marketingové účely.

 

7. Informácie podľa § 19 zákona č. 18/2018 Z. z. o podmienkach spracúvania osobných údajov predávajúcim sú pre kupujúceho zverejnené na webovom sídle

 www.papier-lichtman.sk.    

 

8. Poskytnuté osobné údaje kupujúceho sú zhromažďované, spracované a uchované na účely naplnenia obchodného vzťahu medzi predávajúcim a kupujúcim, ktorý je prejavom slobodnej vôle oboch zmluvných strán. Prevádzkovateľ nezverejňuje, neprenáša ani inak neposkytuje osobné údaje o kupujúcich tretím stranám. Kupujúcim poskytnuté osobné údaje predávajúci spracováva na účely:

–     evidencie objednávok kupujúceho,

–     uzatvorených kúpnych zmlúv,

–     vystavenia faktúr a iných daňových dokladov,

–     marketingových aktivít predávajúceho (zasielaní obchodných oznámení o akciách, novinkách, zľavách e-mailom), ak s tým kupujúci vyjadril osobitný súhlas,

–     uplatňovania zliav pre kupujúcich,

–     prepravy objednaného tovaru kupujúcemu na určené miesto dodania,

–     riešenia prípadných reklamácií kupujúcim.

 

9. Na účely realizácie zmluvného vzťahu predávajúci spracúva osobné údaje kupujúceho v rozsahu povinných údajov:

 

a)      meno a priezvisko kupujúceho (príp. meno a priezvisko kontaktnej osoby, ktorá za právnicku osobu vystavila objednávku),

b)      adresa (fakturačná príp. doplnenie dodacej adresy, ak je táto iná ako fakturačná adresa),

c)      telefón, e-mail kontaktnej osoby kupujúceho.

 

V prípade ak predávajúci spracúva aj iné nepovinné osobné údaje kupujúceho, ako sú uvedené v písm. a) až c) tohto bodu 9., spracúva ich v rozsahu potrebnom na splnenie povinností vyplývajúcich z kúpnej zmluvy.

 

10.  Informácie uvedené v bode 9. sú potrebné pre vybavenie objednávky podľa požiadavky zákazníka. V prípade registrácie v elektronickom obchode predávajúceho kupujúci zároveň získa automaticky zľavu z ceny tovaru vo výške 5% a iné výhody spojené s registráciou.

 

11. Kupujúci má právo prístupu k svojim osobným údajom a právo na ich opravu. Osobné údaje môže registrovaný zákazník v elektronickom obchode kedykoľvek zmeniť vo svojom osobnom profile. Poskytnuté osobné údaje musia byť z dôvodu vybavenia objednávky vždy správne a pravdivé, za ich správnosť a pravdivosť zodpovedá kupujúci.

12. V súlade s § 19 ods. 1 a 2 zák. č. 18/2018 Z. z. má kupujúci právo od predávajúceho požadovať nasledovné informácie, pričom predávajúcI je povinný ich dotknutej osobe pri získaní jej osobných údajov poskytnúť:

 

a)      identifikačné a kontaktné údaje prevádzkovateľa,

b)      kontaktné údaje zodpovednej osoby, ak predávajúci má takú osobu ustanovenú

c)      účel spracúvania osobných údajov, na ktorý sú osobné údaje určené, ako aj právny základ spracúvania osobných údajov,

d)      oprávnené záujmy prevádzkovateľa alebo tretej strany, ak sa osobné údaju spracúvajú podľa § 13 ods. 1 písm. f) zák. č. 18/2018 Z. z.,

e)      identifikáciu príjemcov alebo ich kategóriu, ak existuje,

f)       informáciou o tom, že prevádzkovateľ  zamýšľa preniesť osobné údaje do tretej krajiny alebo medzinárodnej organizácii a ich identifikáciu, ako i informáciu o existencii alebo neexistencii rozhodnutia Európskej komisie,

g)      dobu uchovávania osobných údajov.

 

13.  Prevádzkovateľ je ďalej povinný dotknutej osobe pri získaní jej osobných údajov poskytnúť informáciu o tom, že má

 

a)      právo požadovať od prevádzkovateľa prístup k osobným údajom, ktoré sa týkajú dotknutej osoby (§ 21)

b)      právo na opravu osobných údajov (§ 22),

c)      právo na výmaz osobných údajov (§23),

d)      právo na obmedzenie spracúvania jej osobných údajov (§ 24),

e)      právo na prenosnosť osobných údajov (§ 26),

f)       právo namietať spracúvanie osobných údajov (§ 27).

 

14.  Predávajúci pri spracúvaní osobných údajov dotknutej osoby nevyužíva automatizované individuálne rozhodovanie vrátane profilovania podľa § 28 ods. 2 zák. č. 18/2018 Z. z.

 

15.  Predávajúci je povinný prijať vhodné opatrenia a poskytnúť dotknutej osobe (kupujúcemu) informácie podľa § 19 a 20 a oznámenia podľa § 21 až 28 a 41, ktoré sa týkajú spracúvania jej osobných údajov, v stručnej, transparentnej, zrozumiteľnej a ľahko dostupnej forme, formulované jasne, a to najmä pri informáciách určených osobitne dieťaťu. Informácie je povinný poskytnúť v listinnej podobe alebo elektronickej podobe, spravidla v rovnakej podobe, v akej bola podaná žiadosť. Ak o to požiada dotknutá osoba, informácie môže prevádzkovateľ poskytnúť aj ústne, ak dotknutá osoba preukáže svoju totožnosť iným spôsobom.

 

16.  Predávajúci poskytuje súčinnosť dotknutej osobe pri uplatňovaní jej práv podľa § 21 až 28. V prípadoch uvedených v § 18 ods. 2 nemôže prevádzkovateľ odmietnuť konať na základe žiadosti dotknutej osoby pri výkone jej práv podľa § 21 až 28, ak nepreukáže, že dotknutú osobu nie je schopný identifikovať.

 

17.  Predávajúci je povinný poskytnúť dotknutej osobe informácie o opatreniach, ktoré sa prijali na základe jej žiadosti podľa § 21 až 28 do jedného mesiaca od doručenia žiadosti. Uvedenú lehotu môže prevádzkovateľ v odôvodnených prípadoch s ohľadom na komplexnosť a počet žiadostí predĺžiť o ďalšie dva mesiace, a to aj opakovane. Prevádzkovateľ je povinný informovať o každom takom predĺžení dotknutú osobu do jedného mesiaca od doručenia žiadosti spolu s dôvodmi predĺženia lehoty. Ak dotknutá osoba podala žiadosť v elektronickej podobe, prevádzkovateľ poskytne informácie v elektronickej podobe, ak dotknutá osoba nepožiadala o poskytnutie informácie iným spôsobom.

 

18.  Ak predávajúci neprijme opatrenia na základe žiadosti dotknutej osoby, je povinný do jedného mesiaca od doručenia žiadosti informovať dotknutú osobu o dôvodoch nekonania a o možnosti podať návrh podľa § 100 na úrad

 

19.  Informácie podľa § 19 a 20 a oznámenia a opatrenia prijaté podľa § 21 až 28 a 41 sa poskytujú bezodplatne. Ak je žiadosť dotknutej osoby zjavne neopodstatnená alebo neprimeraná najmä pre jej opakujúcu sa povahu, prevádzkovateľ môže požadovať primeraný poplatok zohľadňujúci administratívne náklady na poskytnutie informácií alebo primeraný poplatok zohľadňujúci administratívne náklady na oznámenie alebo primeraný poplatok zohľadňujúci administratívne náklady na uskutočnenie požadovaného opatrenia, alebo odmietnuť konať na základe žiadosti.

 

Andrea Kornošová - LICHTMAN